Guide: Lär dig att fotografera vattendroppar!

Du kanske tycker att det låter super enkelt att fotografera vattendroppar, för det är ju bara att ha en kamera och en vattenkran. Men, nej, det är så mycket mer än det! För det gäller att ha en bra strategi, och att man fotograferar i rätta ögonblicket. Men nu ska jag inte låta så att det låter allt för svårt och tråkigt, för det är det
verkligen inte! Som man brukar säga, övning ger färdighet, tänk på det! Lycka till nu!


1.
För att bygga upp din egen fotostudio som du behöver för att fotografera vattendroppar, så behöver du först en till två stycken papper.


2. En bra tejp.


3. Två stycken burkar. Den ena ska vara hög, och den andra kan du
välja själv vilken du ska ta, men det ska helst vara en fyrkantig burk.


4. En vattenkran.


5. En bra kamera.


Såhär gör du:

1. Ställ den höga burken upp-och-ner i diskhon.


2.
Sätt den mindre burken ovanpå den upp-och-ner vända burken. Obs! Den här burken ska inte vara upp-och-ner vänd.

3. Sätt upp papprerna i bakgrunden och kolla med kameran så att det silvriga från diskhon inte syns. (jag fotograferade så ni ser hur jag satte upp den med tejpen)


4.
Fyll den mindre burken med vatten upp till några centimeter från kanten.

5. Nu sätter du på kranen väldigt försiktigt så att det droppar några vattendroppar från den, och sedan är det bara att börja fotografera, fotografera och fotografera!

6. Nu när du har fotograferat så kan du redigera de bilderna du blev nöjd med, t.ex: beskära och ändra färgbalans om du har en systemkamera eller använder ett redigeringsprogram där man har de möjligheterna.



Kommentarer
Postat av: Sofiaa<3

Taack! Jag har liksom aldrig fattat hur man gör så det var jättebra att du skrev hur man gjorde.

Kram Kram<33

2011-01-29 @ 09:53:44
URL: http://melbiusforever.blogg.se/
Postat av: emma

Sv; Hej! Jag menar att jag och Felicia lyssnade på What's my name precis då :) Tack för din kommentar <3 =)

2011-01-29 @ 12:59:21
URL: http://emmapyssling.blogg.se/
Postat av: Olivia

Coolt! Försökte göra men ja, det gick väl sådär, hehe. Men dina bilder blev jätte coola.

2011-01-29 @ 20:43:14
URL: http://gwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast pellyNelly ser din e-postadress)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0