Italy

I nuläget befinner mig i Italien, närmare bestämt på ön Sardinien! Här har vi mest legat och slappat vid poolen, men förutom det har vi hunnit med tre stycken dagsturer in till Alghero. Alghero är är en av de större städerna och är mycket mysig med sina smala gränder och små butiker. På tal om shopping så har en jumpsuit fått följa med mig tillbaka efter att ha varit där under siestan de första två gångera.
 

På torsdagen bokade vi en snorkeltur på tre timmar. I denna tur ingick en guide då vi tittade samt fick berättat om ett flertal fina viker och grottor m.m. Vi snorklade på tre olika platser, och den mest häpnadsväckande av dessa var andra platsen. Där var vattnet klarblått, omgivningen var häftig och det fanns flest fiskar!

 

När vi skulle tillbaka till hotellet åkte vi förbi Neptune's Grotto. Vi stannade aldrig, men i mitt googlande efter namnet på platsen fick jag upp sjukt häftiga bilder. Jag såg nämligen endast entrén som var i form av en trappa på 3500 steg i bergen. Om någon av mina tre läsare ska till Sardinien skulle jag rekomendera att besöka grottan då den alltså såg lite spännande ut, haha! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast pellyNelly ser din e-postadress)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0