Sunkissed summer tag

 

1. Vad är din go-to-produkt för ett solkysst lyster?

Det är väldigt fint med baked blush (rouge och highlighter kombinerat i ett) eller lite bronzer.

 

2. Vilken bok skulle du rekommendera som sommarläsning?

"Systrar i jeans"-serien av Ann Brashares (!!!) eller "Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han.

 

3. Vilken är din signaturdoft för i år?

Under sommaren gillar jag lättare dofter, därför använder jag mig oftast av body mists. I parfymväg tycker jag om syrliga och blommiga dofter - DKNY har bra dofter som passar in i min beskrivning!

 

4. Solen skiner och det är dags att bege sig ut! Vad är din favoritsak att göra?

Jag tycker om att picnicka, eftersom man kan kombinera läsning av en bra bok, solning och god mat.

 

5. Du är på en strandpromenad och din mage knorrar. Vad är din go-to-mat?

Pastasallad funkar alltid!

 

6. Solskyddsfaktor är alltid viktigt, men det är ett MÅSTE under sommaren! Vilken är din favorit? (Ansikte, kropp eller både och)

Använder den solkräm jag får tag i - alltså inget speciellt märke.

 

7. Vad gör du för att kyla ner dig själv, efter en dag i sommarsolen och hettan?
Har jag tillgång till pool eller hav, badar jag. Annars får jag nöja mig med en kall dusch (eller en glass)!

 

8. Hur har du ditt hår under sommaren?
Uppsättningar av olika slag eller nedsläppt.

 

9. Måste-ha-nagellack under sommaren?
Jag använder inte nagellack, men tycker att det är fint om man matchar färgen på naglarna med färgen på badkläderna.

 

10. Ibland känns det bra att ta det lugnt och titta på Netflix. Vilka program/filmer rekommenderar du för sommaren?
Orange is the new black, Gossip Girl och The Carrie Diaries skulle jag ha tittat på under sommaren. Annars är Vampire Diaries och The Originals favoritserier.

 

11. Använder du flytande foundation, BB cream eller lätt tonad ansiktskräm under sommaren?
Nej

 

12. Det är jättesoligt utomhus! Sträcker du dig efter solglasögon eller en hatt?

Solglasögon - men om jag hade en stor och fin hatt, skulle den ha blivit mitt solklara val att sträcka sig efter!

 

13. Vilken låt är din sommar-jam i år?

Classic med MKTO, Shower med Becky G, Riptide med Vance Joy och Rude med Magic! är några favoritlåtar.

 

14. Har du en måste göra-lista inför sommaren?
Nej

 

15. Bikini, tankini eller baddräkt? Visa oss dina favoritbadkläder för i år!
Jag har två superfina bikinis från Cubus. Ena är ljusgrön, vilket inte låter så smickrande men faktiskt är väldigt fint! Andra bikinin är mörkblå med "virkat" mönster och guldiga detaljer.

 

16. Sommar betyder värme… och svett! Vilken är din favorit-svettblockerande produkt? (Hudvård, smink, vad som helst!)
Har faktiskt ingen, men tar gärna emot tips.

 

17. Sommaren skulle inte vara komplett utan en skopa (eller två) glass! Om du fick skapa din egna glassmak, vad skulle det vara?

Föredrar isglass framför kulglass, men kiwi kombinerat med lime eller hallon/jordgubbar skulle vara den ultimata glassmaken oavsett form av glass. Syrligt, sött och gott!

 

 
  För att inga missuppfattningar ska skeär bilden redigerad - vilket är orsaken till att mina ben ser bruna (och orange) ut. And I can assure you, they are not... It's all pixlr.com.
♣ Kan även passa på att säga att dena tag är snodd från Felicias blogg, så indirekt är det hennes förtjänst att min blogg får lite uppdatering nu. ♣

Kommentarer
Postat av: Tove

Du bloggar!!!! ❤️

2014-07-21 @ 22:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast pellyNelly ser din e-postadress)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0