Nästintill perfekt dag!

Hejsan!
Dagen har varit nästintill perfekt idag, och då kanske ni undrar varför det inte var helt perfekt. Jo här ska ni få en liten ledtråd, gissa om det var k-k-allt? Men nu ska jag berätta lite om min skoldag, och vad jag har gjort.
Första lektionen var vi på en annan skola eftersom att en nia (som hade profilen, kultur) på den skolan hade satt upp en musikal som min klass och jag var inbjudna till. Den var super bra, och det gjorde mig ännu mer säker på att det är det jag ska välja som val till sjuan.
Våran andra lektion var svenska, och våran svenska lärare hade med sig hennes systers son, Peter som flyttade till Holland när han var nio år men bor nu i Teneriffa med sin flickvän Bibí som kom från Urugay som också var med i skolan. Hon hade aldrig upplevt snö förut, hon hade aldrig varit i Sverige förut och hon kunde inte prata svenska. Dessutom kunde hon inte prata så bra engelska men man uppfattade i stora drag vad hon pratade om när hon skulle berätta lite om Urugay och när vi skulle ställa frågor till henne och Peter om Holland och Urugay. Mycket intressant faktiskt!
Vår tredje lektion var fysik, då vi gjorde ett ganska långt expriment som gick ut på att vi skulle se vilket vatten som sjönk till botten först, det kalla eller det varma. Och vi hade färgat de i två olika färger.
Därefter hade vi lunch, då vi åt någon slags kyckling och potatis klyftor - mums! ♥
Efter lunchen hade vi idrott, men jag var inte med. De andra åkte skridskor och Bibí med. Hon var väldigt duktig för att vara första gången för henne!
Nu kommer vi äntligen fram till vår sista lektion som var "geografi data", och vi fick fortsätta lära oss några grunder i "Power Point" inför våra redovisningar av länder vi har arbetat med under datalektionerna.

När jag kom hem drack jag lite O'boy och åt min goda youghurt och kalla hallon vilket jag tycker är jätte gott! Efter det så har jag bara suttit vid datorn, ätit middag och fotograferat till en liten guide i att fotografera vattendroppar som dyker upp här i bloggen lite senare.
Ikväll ska jag bara titta på "Hemliga Prinsessor" och ladda mig inför morgon dagen då det äntligen är fredag, vilken innebär fredagsmys!



Jag gör tummen upp för en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Emma

*Uruguay ;)

2011-01-29 @ 13:49:00
URL: http://emmapyssling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast pellyNelly ser din e-postadress)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0