Valet

Vinsten blev de rödgrönas i årets riksdagsval - något som både är bra och dåligt, i min mening. Jag håller med i vissa åsikter hos Alliansen såväl som de rödgröna.

Jag är inte alltför insatt i frågorna gällande vilka positiva eller negativa effekter ett parti kan ha över Sverige (till exempel hurvida de vill höja skatterna eller inte). Däremot intresserar jag mig i de frågor som är viktiga för mig som person.

Politik är något som jag finner både viktigt och intressant, men också väldigt komplicerat. Jag tycker att det är viktigt att vi som lever i demokrati utnyttjar det genom att faktiskt rösta i val.

Nu ska jag i alla fall sätta på en låt som jag har gått och nynnat på hela dagen! Hur de rödgröna förhåller sig till den styrande positionen, som Alliansen har suttit på i så pass många är, är bara att vänta och se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast pellyNelly ser din e-postadress)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0